وجود افکاری مثل چون در خانواده ثروتمندی متولد نشده ام پس نمی شود، چون ضریب هوشی چشمگیری ندارم یا چون در فلان رشته درس نخوانده ام ...، یعنی احتمالات قرار است همیشه علیه شما باشد و وظیفه شما مباره کردن با این احتمالات است.

 کارآفرینان موفق از کجا شروع می‌کنند؟ / ۴ قدم توصیه شده برای افرادی که دیر یا ضعیف‌تر شروع کرده‌اند

دیدن سرمایه مالی دیگران خصوصا اگر ثروتمند بدنیا آمده اند یا ارتباط با افرادی که علی الظاهر شانس بالایی برای کامیابی دارند می‌تواند باعث شود به‌جای حرکت به سمت تغییر، برای قبول ناکامی یا خلاء‌های خود انگیزه پیدا کنید؛ اما در دنیای موفقیت همیشه کسانی حاضر هستند که بر خلاف انتظار دستاوردهای مهمی داشتند، این گزارش توصیه‌هایی از طرف یکی از همین افراد است.

۴ راهکار ساده اما موثر

۱) خود آموزی در فضای کسب و کار جدی است:

منتظر نباشید تا کسی اطلاعاتی را که لازم دارید مثل لقمه‌های آماده به شما تعارف کند، چون هرگز این اتفاق نمی‌افتد. شما باید به یک یادگیرنده بدون مرز تبدیل شوید و یادگیری همیشه مشروط به ثبت نام در دانشگاه یا موسسات آموزشی گران قیمت نیست، کافی است از منابعی که در اختیار دارید یک لیست تهیه کنید، این لیست می‌تواند شامل کتاب، پادکست، دوره‌های آنلاین و آفلاین باشد. به نفع شماست اگر بپذیرید یادگیری متکی به کتاب می‌تواند شما را در نهایت شگفت زده کند.

۲) ردپای قهرمان های مسیر را پیدا و دنبال کنید:

همیشه به این نکته دقت داشته باشید که مسیری که شما در ابتدایش هستید، توسط افراد دیگری و قبل از شما پیموده شده است. کارآفرینان موفق جمله ای در این باره دارند: آنها می‌گویند"باید روی شانه‌ افراد موفق ایستاد". این جمله به این معنا است که با عمل کردن به توصیه افراد موفق و تقلید عادت هایشان خصوصا وقتی در شرایط شما بودند، می‌توان راهی برای ورود به مسیر آنها باز کرد. بیوگرافی افراد موفق را بخوانید، اگر کتابی را توصیه کردند تهیه کنید و اگر امکان دیدن آنها در نشست ها یا نمایشگاه‌های مربوط به صنفشان وجود دارد، حتما این کار را انجام دهید.

۳) مهارت های جدید را به توانایی های قبلی پیوند بزنید:

در حالی که کپی کردن یک راه عالی برای شروع است اما تا آخر مسیر به داد شما نمی‌رسد. اگر مهارت مورد نظر را تا حد قابل اطمینانی یاد گرفته اید، سعی کنید با تکیه بر دیگر مهارت های شخصی خود، تمایز لازم را نسبت به رقبا در فعالیت خود ایجاد کنید. لازمه این قدم این است که باور کنید هر فردی مجموعه‌ای از استعدادهای منحصر به فرد برخواسته از تجربیات گذشته، ارزش ها و باورهای او است و ثانیا این تمایز شماست که به دیده شدن فعالیت شما یا محصولتان کمک می‌کند.

۴) بر احتمالات غلبه کنید: وجود افکاری مثل چون در خانواده ثروتمندی متولد نشده ام پس نمی شود، چون ضریب هوشی چشمگیری ندارم یا چون در فلان رشته درس نخوانده ام ...، یعنی احتمالات قرار است همیشه علیه شما باشد و وظیفه شما مباره کردن با این احتمالات است. پتانسیل های واقعی خودتان را در خدمت هدف گرفته و تمرکزتان را قربانی احتمالات نکنید. در عصر حاضر و به لطف اینترنت شما به ابزار بسیار زیادی برای موفقیت دسترسی دارید کافی است با جستجوی مستمر در فضای وب به شبکه گسترده‌ای از اطلاعات مرتبط دست پیدا کنید. امروزه صاحبان مشاغل برای دیدن شدنِ برندشان از به اشتراک گذاشتن بسیاری از استراتژی های مهم شغلی هم ابایی ندارند این شبکه اطلاعاتی را پیدا کرده و در خدمت بگیرید.

لیلا شرفی_ خبرنگار تحریریه جوان قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.